Me & my headphones

Me & my headphones


Robert Plant!

I en undersøkelse gjort av Planet rock havnet Led Zeppelin-vokalisten øverst på lista, og knuste dermed stjerner som Freddy Mercury og Paul Rogers.

Slike kåringer er jo alltid vanskelige, og ingen er egentlig enige. På toppen av det er det alltid noen som mangle på listen. Denne listen er intet untak. Det ser ut som det kun har blitt favorisert gamle gode vokalister, og det er lite plass på listen til nye stemmer.

Lista er som følger:
1. Robert Plant (Led Zeppelin)
2. Freddie Mercury (Queen)
3. Paul Rodgers (Free/Bad Company)
4. Ian Gillan (Deep Purple)
5. Roger Daltrey (The Who)
6. David Coverdale (Whitesnake)
7. Axl Rose (Guns N' Roses)
8. Bruce Dickinson (Iron Maiden)
9. Mick Jagger (The Rolling Stones)
10. Bon Scott (AC/DC)
11. David Bowie
12. Jon Bon Jovi (Bon Jovi)
13. Steven Tyler (Aerosmith)
14. Jon Anderson (Yes)
15. Bruce Springsteen
16. Joe Cocker
17. Ozzy Osbourne (Black Sabbath)
18. Bono (U2)
19. Peter Gabriel
20. James Hetfield (Metallica)

Peter Gabriel nest nederst er for meg en skandale. Men de har fått med de fleste.

Føler du at noen mangler?

9 kommentarer:

  1. Ida Sanden sa...

    Jeg syns at Steven Tyler burde kommet høyere opp på listen!  

  2. Skjegg sa...

    Maynard James Keenan burde vært der, og jeg ville både omrokkert på rekkefølgen og slettet litt, dersom jeg fikk bestemme. Roger Daltrey og Jon Bon Jovi kan umulig være blant verdens 20 beste vokalister.
    Enig i at Peter Gabriel burde vært lenger opp, og det burde Bowie også.
    Og hvor er Kate Bush?  

  3. MsGonzalez sa...

    Robert Plant is the shit da! Liker at fyren er ofte i Bergen og spiller! :D  

  4. Anonym sa...

    Jeg er ganske uenig i denne listen. For det første burde John Lennon vært med og ikke Jon Bon Jovi.  

  5. Anonym sa...

    Axl Roooose. <3333 Da er jeg fornøyd, haha.  

  6. Anonym sa...

    Kan man? Brødskive med agurk og leverpostei blir femti kroner minst.Gi meg noen forslag da!  

  7. Anonym sa...

    kopierer du rett fra wikipedia?  

  8. Kathleen sa...

    Jeg håper denne listen presiserte at de bare kåret mannlige vokalister.

    Uansett så har jeg ikke noe til overs for sånne lister.  

  9. obskur sa...

    Det er egentlig litt skandaløst at ikke Matthew Bellamy fra Muse er med. Etter mitt syn er han den beste tenoren i rock, tett fulgt av Freddie Mercury.
    Dessuten er fyren briliant pianist og gitarist (anbefaler deg å ta en kikk på "Butterflies and Hurricanes" og "Invincible" fra HAARP live-dvd-en )!  

 
Site Meter